Nog twee weken.... - Reisverslag uit Alkmaar, Nederland van Mieke - WaarBenJij.nu Nog twee weken.... - Reisverslag uit Alkmaar, Nederland van Mieke - WaarBenJij.nu

Nog twee weken....

Blijf op de hoogte en volg Mieke

05 September 2014 | Nederland, Alkmaar

Het begon allemaal op een mooie vrijdagavond in De Weere. Ik was bij mijn ouders en zag daar op tafel een boekje van de kerkenveiling liggen. Ik kon zelf niet heen, maar ik vond het toch wel leuk om te lezen wat er zoal aangeboden werd. Toen viel mijn oog op wel een heel bijzonder aanbod, en dat aanbod heeft ertoe geleid dat ik nu dit verslag schrijf.

De volgende dag was de veiling al, en ik kan wel zeggen dat dit dus het meest impulsieve koopje is wat ik ooit heb gedaan, maar een koopje waar ik super blij mee ben! (mede mogelijk gemaakt door pap en mam, die geboden hebben toen ik aan het werk was). Wat ik heb gekocht? Een reis van 3 maanden naar Nieuw-Zeeland!

Op 18 september vertrek ik samen met Anneke (die het andere koopje heeft gekocht), naar Nieuw-Zeeland, waar we eerst een week of 6 gaan tulpen selecteren. Ik heb natuurlijk al jaren ervaring hierin, maar in Nieuw-Zeeland lijkt me dat toch wel een stukje bijzonderder. Het bedrijf staat in Edendale, in het zuiden van het zuidereiland. Vervolgens gaan we in 6 à 7 weken heel Nieuw-Zeeland doorkruisen om daarna vanuit Auckland weer terug te vliegen. Op 19 december komen we terug, onthoud het goed want voorlopig wil ik niet meer aan de terugreis denken ;)

Nu nog twee weken zitten zenuwen, de inpaklijst is klaar maar er moet nog wel wat geschrapt worden. Het is op dit moment best koud daar, dus onze winterjas en dikke truien moeten mee, wat best veel ruimte in neemt. We gaan 18 september om 21.40 de lucht in, en na twee keer overstappen en twee keer tussenlanden, komen we op 20 september om 19.25 (NZ-tijd), aan op luchthaven Invercargill.

Ik zal proberen om af en toe een berichtje of een foto te plaatsen, zodat jullie enigszins kunnen meegenieten!

  • 05 September 2014 - 10:41

    Jacqueline:

    Whoehoe! Leuk leuk!

  • 07 September 2014 - 23:00

    Pien:

    Heel veel plezier Mieke! Klinkt super leuk!

  • 14 September 2014 - 13:10

    Vera :

    Ik heb je gevonden en ga je de komende maanden (achter) volgen :-p . Super cool, nog 4 dagen en dan ben je gewoon al weg! x

  • 18 September 2014 - 18:03

    Cees En Ria:

    Heel veel plezier we gaan je verslagen allemaal goed volgen.

  • 20 September 2014 - 11:59

    Anja Dekker:

    hoi collega.ik vlieg al 2 dagen met je mee.maar nu ben je er.wat een tyd vliegen he?heb t zelf 3 x gevlogen.in 10 jaar tyd.
    ik ga je volgen hoor ,geniet en groeyen aan de kiwies haha . gr an

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mieke

Actief sinds 28 Juli 2014
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 4495

Voorgaande reizen:

18 September 2014 - 19 December 2014

Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: