De eerste dagen - Reisverslag uit Edendale, Nieuw Zeeland van Mieke - WaarBenJij.nu De eerste dagen - Reisverslag uit Edendale, Nieuw Zeeland van Mieke - WaarBenJij.nu

De eerste dagen

Door: Mieke

Blijf op de hoogte en volg Mieke

22 September 2014 | Nieuw Zeeland, Edendale

Hier dan het eerste verslag uit nieuw zeeland! De reis is goed gegaan maar duurde lang. De tussenstops bleken ook gewoon overstaps te zijn dus we moesten nu overstappen in dubai, Bangkok, Sydney en Christchurch om uiteindelijk na 36 uur in invercargill aan te komen. Daar werden we opgehaald Door de eigenaar van het bedrijf die ons naar het huisje bracht. Erg mooi en groot en het staat direct naast het bedrijf! Ook meteen kennis gemaakt met zijn dochter en schoonzoon die naast ons wonen en ook op het bedrijf werken. Hun drieen maken ons een beetje wegwijs in de buurt hier. Erg leuke mensen en ik voel me meteen welkom en thuis.

We zijn de eerste dagen druk geweest met bijkomen van de reis. Vannacht kwamen we elkaar al tegen op de gang want we konden beiden niet slapen. Toch een jetlag. Verder hebben we alle administratieve Dingen geregeld en het bedrijf gezien en zijn we rondgeleid in de buurt. Morgen (dinsdag) is onze eerste werkdag. Het mag dan wel beter weer zijn want we hebben nu vooral regen en hagel gehad. De wind komt uit het zuiden dus rechtstreeks van antarctica dus het is koud!!

Vanmorgen hebben we al drie jongens van een ander tulpenbedrijf hier dichtbij ontmoet. Zij komen ook uit Nederland en we zullen nog wel vaker afspreken.

Verder is het hier erg mooi maar we wonen erg afgelegen. Dat is dan weer wel handig om onze rijkunsten te oefenen. Vooral links rijden op een rotonde is lastig en de richtingaanwijzer en ruitenwisser zitten aan de andere kant dus als we afslaan gaat steeds de ruitenwisser aan. Tot nu toe valt dat niet zo op omdat het meestal toch regende.

ik hoop dat ik de volgende keer wat foto's toe kan voegen maar we hebben geen laptop en het is lastig om deze blog op een telefoon bij te houden (wat k nu wel aan het doen ben) Als het goed is verschijnen binnenkort wel foto's op Facebook.

Alles bij elkaar ben ik heel blij dat ik deze reis gekocht heb want ik geniet nu al onwijs :)

• 22 September 2014 - 12:23

Lisa:

Lieve Mieke,

Fijn wat van je te horen! Mooi dat je je al thuis voelt en ook al Nederlandse collega's heb ontmoet (met plannen voor de toekomst ;))
    Veel plezier en succes op jullie eerste werkdag en tot spreeks!

Liefs Lisa

• 22 September 2014 - 16:11

Oma En Opa Smit:

Hoi Mieke, goed om te lezen dat je goed bent aangekomen. Maak vooral veel plezier.
    Wij zijn ook in Invercargill geweest in 1992 bij Cor de Boer, die had toen paarden. We vlogen over hun huis heen. Deze man is inmiddels jaren terug al overleden.
    Werkse morgen en hopelijk beter weer!
    liefs en groetjes oma en opa.

• 22 September 2014 - 21:19

Bart Eb Marijke:

Hoi Mieke,

Fijn dat jullie goed aangekomen zijn en jullie je zo snel thuisvoelen. Succes alvast met werken en sterkte met de jetlag. Groetjes uit A'dam

Bart en Marijke

• 22 September 2014 - 22:11

Marijke Of Jacob Jan Blom:

Ja leuk om te lezen! en dit is nog maar het begin. Enjoy !
    gr Marijke & Jacob Jan

• 23 September 2014 - 09:51

Anja:

hoi miek
    ja wat een reis he vooral met al die overstaps.maar je bent er .goed te lezen.wel koud daar he ?maar je ga de lente in en over 6 weken ga je echt de warmte in als je ga trekken.geniet enjoy your trip.wel leuk dat er zoveel Hollanders zyn,toch nog een beetje iets van thuis haha.gr.an

• 23 September 2014 - 18:05

Brenda & Ruud:

Heey Mieke,

Ohohoh wat heb je het zwaar, koud jetleg en ook nog eens geen laptop. Maar je zit mooi wel met je reet in Nieuw Zeeland! Blijf vooral schrijven (al is het op je mobiel), dan kunnen wij mooi meegenieten!

Grtzz

• 24 September 2014 - 09:03

Mark:

Hey Mieke,
    mooi dat jullie goed aangekomen zijn!
    zo valt dat even tegen, 5x overstappen. Hoop dat de overstaptijden een beetje te doen waren.
    Hoe was de eerste werkdag? Veel plezier
    Gr Mark