de reis is begonnen! - Reisverslag uit Hanmer Springs, Nieuw Zeeland van Mieke - WaarBenJij.nu de reis is begonnen! - Reisverslag uit Hanmer Springs, Nieuw Zeeland van Mieke - WaarBenJij.nu

de reis is begonnen!

Door: mieke

Blijf op de hoogte en volg Mieke

13 November 2014 | Nieuw Zeeland, Hanmer Springs

Deel twee van de reis is begonnen! De laatste drie dagen werk waren erg leuk, veel lol gemaakt en woensdag was het zowaar mooi weer (maandag en dinsdag nog 1 graad en hagelbuien, woensdag 20 graden en zon. Blijft bizar). Woensdag hebben we de afscheidscadeaus gegeven en hadden we in de avond nog een feest met vuurwerk. Zelfs Ik heb wat afgestoken! Leuk afscheid zo :)

Donderdag werden we naar queenstown gebracht, waar we een grote verrassing kregen: we mochten mee met een helikoptervlucht! We waren sprakeloos, super gaaf! Na queenstown gingen we door naar Fox glacier en franz Josef glacier. Hier kwamen we een dag later dan gepland aan omdat we in wanaka op het strand bleven hangen omdat het zo mooi weer was. Daar moesten we van genieten ;) De gletsjers hebben we vanaf de onderkant gezien. We zijn er niet op geweest want we kunnen niet alles maar dit was een erg mooi alternatief. Na de gletsjers zijn we overgestoken naar Christchurch. De gevolgen van de aardbeving zijn hier nog zichtbaar. Overal in central city (waar wij ook sliepen) wordt gesloopt en gebouwd. 70% van de gebouwen hier zijn zo beschadigd dat het gesloopt moet worden. Meest indrukwekkend was een kathedraal die deels was ingestort en waarvoor nu op een andere plek een kartonnen kathedraal is neergezet. We werden er beiden stil van. Ook het earthquake museum was zeker de moeite waard. Goed om te zien is dat de mensen hun best doen om de stad weer mooi te maken: winkels zijn in gekleurde containers, sowieso is er veel kleur aangebracht in de stad. Er zijn veel kleine projecten waarbij van brokstukken mooie beelden worden gemaakt en bloemen en planten uit tuinen en huizen hebben een nieuwe plek in nieuwe tuinen ( zie greeningtherubble.org.nz ). Dit is ook wat een aantal bewoners ons vertellen: dat dit de kans is om een mooiere en leukere stad te bouwen.

Vervolgens zijn we doorgereden naar kaikoura waar we een whalewatch hebben gedaan. Ook hier geluk want we hebben een groep orka's gezien, wat zeldzaam schijnt te zijn. Zelfs de kapitein stond foto's te maken. Verder een walvis, wat dolfijnen en zeeleeuwen en albatrossen gezien. Foto's volgen als we een PC hebben.

We hebben meerdere bijzondere overnachtingen gehad. Dieptepunt was in arthurs pass. Back to basic, douche van golfplaten, muizen etc. Hoogtepunt was in waikaka waar we in een oude treinwagon sliepen.

Nu zijn we in hanmersprings waar we morgen mijn verjaardag vieren in de hot Pools. Heerlijke relaxdag, met natuurlijk taart en Anneke heeft zelfs onze kamer versierd :)

Foto's volgen dus zodra we een computer hebben en verder horen jullie weer van me!

• 13 November 2014 - 18:48

Cees En Ria:

Een hele fijne verjaardag morgen Van Harte Gefeliciteerd alvast en lekker genieten van je reis
    groetjes vanuit Spanbroek

• 13 November 2014 - 21:25

Jos Van Diepen:

Beste dames,

Gefeliciteerd met je verjaardag neem maar een speights biertje van me. Lekker gewandeld in de natuur? Wel een luxe hoor, helemaal een douche. Goede reis nog.

Groeten, jos en miranda

• 14 November 2014 - 13:15

An:

hoi miek.
    van harte.wat gaat de tyd snel.maar nu komt je vakantie en tmooie gedeelte en wel zo lekker ,je ga richting t warmere weer.ook lekker.
    je hebt echt mazzel gehad dat je de orkaas gezien hebt,dat gebeurd niet altyd,gaaf.ze zyn zooo groot.ik heb Christchurch nog vooe de aardbeving gezien,was n prachtige stad.
    wat heb je al n hoop gezien en dan nu derest nog.ben wel jaloers op je hoor haha.
    geniet nog volop en ik alweer uit naar je volgende verslag. gr an