Bijna tijd voor het tweede deel - Reisverslag uit Edendale, Nieuw Zeeland van Mieke - WaarBenJij.nu Bijna tijd voor het tweede deel - Reisverslag uit Edendale, Nieuw Zeeland van Mieke - WaarBenJij.nu

Bijna tijd voor het tweede deel

Door: Mieke

Blijf op de hoogte en volg Mieke

02 November 2014 | Nieuw Zeeland, Edendale

Kia ora :)

Hier weer een berichtje vanuit Nieuw Zeeland. De laatste vanuit Edendale want we beginnen bijna aan het tweede deel van onze reis. Dat betekent dat we afscheid moeten nemen van iedereen die we hier hebben leren kennen. En ondanks dat onze collega's geprobeerd hebben om dat moment makkelijker te maken (we zijn het doelwit of onderwerp van veel grappen), maar dat maakt het alleen maar moeilijker. Maar dit is wel waar we voor komen dus we hebben er ook wel erg zin in. Ik kan het iedereen wel aanraden om tijdens een grote reis een tijdje te gaan werken zodat je de mensen en de cultuur ook leert kennen! We hebben nu nog 3 werkdagen voor de boeg. Donderdag vertrekken we naar queenstown om onze huurauto op te halen.

Ondanks dat we heel veel plezier maken, en Ik het liefst doe alsof alles hier leuk en aardig is, is het hier ook wel eens moeilijk. Afgelopen week is Annekes oma overleden en voor mij is het nog afwachten of Ik op tijd terug ben om mn lieve opa nog een dikke knuffel te kunnen geven. We zitten nu toch wel heel ver weg en zijn zeker op dat soort momenten liever thuis. Gelukkig maakt Skype wel wat goed en kunnen we dat soort momenten ook redelijk meemaken, maar we missen soms wel een arm van thuis. Gelukkig hebben we elkaar en maken we zo veel moois mee dat we echt heel erg genieten! Dan komen we de moeilijke momenten ook wel door :)

Nu tijd voor de leuke dingen: vorige week waren we op verjaardag bij dutchie Maarten. Heerlijke avond met veel gezelligheid, bbq en een grote vuurkorf. Wederom veel mensen gesproken en veel gelachen. Zondag maakten we een uitstapje naar Riverton en Clifden, waar we in de grotten konden. Mijn zaklamp was toch niet zo goed en het was wel erg donker en smal en laag dus het was best spannend en het leukste van de dag (misschien worden we een beetje verwend).
Dit weekend zijn we naar Dunedin geweest. Rebecca, die we ontmoet hebben op de verjaardag van Maarten, had ons uitgenodigd om Halloween te komen vieren bij een collega van haar. Iedereen is hier zo gastvrij, echt heel leuk! De avond was te gek. Anneke was als killing chefkok zombie en Ik als bruid en bruidegom. Jullie krijgen uiteraard niet alle foto's te zien ;) maar de foto's die wel komen geven wel een indruk. Na het feest geslapen bij Rebecca op de bank onder de sterrenhemel (been there, done that. Dat het glow-in-the-darksterren waren maakt niet uit). De volgende dag nam Rebecca ons mee naar de mooiste plaatsen van dunedin. Op tunnelbeach konden we via een tunnel door de berg naar het strand. Ook hier weer prachtig uitzicht en een indrukwekkend woeste oceaan. Worden jullie al jaloers? Verder zijn we naar een uitkijkpunt geweest met uitzicht over de hele stad. Rebecca, thanks again for the great weekend!

Donderdag start dus het tweede deel van de reis, en dan komen er nog veel meer mooie verhalen (waargebeurd). Wanneer Ik dan weer tijd en internet heb weet Ik niet maar dat merken jullie vanzelf. Dikke knuffel aan het thuisfront ;)

Bye bye

• 02 November 2014 - 09:12

Ans Slagter:

hallo Mieke, wat weer een mooi reisverslag. Goed om te lezen, dat je een hele mooie tijd hebt. En ja het leven gaat hier ook door met mooie en verdrietige gebeurtenissen. Gelukkig kan je met de huidige communicatie toch nog goed contact hebben met het thuisfront. Geniet van jullie verdere reis.

• 02 November 2014 - 15:13

Lia:

lieve Mieke,
    wat een leuk reisverslag en wat maken jullie veel mee.
    Nog een paar dagen werken, en dan echt op pad.
    Heel veel plezier nog verder en een hele dikke
    knuffel van het thuisfront.
    xx