Milford Sounds en Queenstown (en werken) - Reisverslag uit Edendale, Nieuw Zeeland van Mieke - WaarBenJij.nu Milford Sounds en Queenstown (en werken) - Reisverslag uit Edendale, Nieuw Zeeland van Mieke - WaarBenJij.nu

Milford Sounds en Queenstown (en werken)

Door: Mieke

Blijf op de hoogte en volg Mieke

29 September 2014 | Nieuw Zeeland, Edendale

Wow wat een eerste week! We hebben super veel gezien en gedaan, hier een kort overzicht.

Dinsdag hadden we onze eerste werkdag. We beginnen om 8 uur (luxe!!) en werken ongeveer tot een uur of 4. We merken wel dat de mentaliteit anders is, in nederland was mijn ervaring dat we als het tijd was nog even een paar bedjes deden zodat het veld af was. Als het hier (bijna) tijd is dan stoppen we.
Aangezien de tulpen er nog niet helemaal klaar voor waren, kregen we vanaf donderdagmiddag t/m zondag vrij. Onze collega's hadden direct veel tips wat we in een lang weekend konden doen.

Donderdagmiddag zijn we naar Te Anau gereden, waar we alle activiteiten voor het weekend gepland en geboekt hebben, en waar we overnacht hebben. We hadden geluk met het hostel want het was niet zo druk dus we kregen een betere kamer.

De volgende ochtend vroeg zijn we vertrokken richting Milford Sounds. Dit is echt ongelofelijk mooi! Ik zei al dat ik daar wil wonen zodat ik trots familie en vrienden rond kan leiden. Het nadeel is dat er ongeveer 7000 ml per jaar valt, dus misschien zie ik er toch vanaf. Wij hadden geluk: het was mooi weer en de dag ervoor was er heel veel regen gevallen zodat er veel watervallen waren :D Op de terugweg zijn we ook nog vaak gestopt om foto's te maken van het uitzicht, en we gingen weer overnachten in Te Anau. Resultaat van deze dag: ongeveer 700 fotos.

De dag erna (zaterdag) reden we naar Queenstown. Ook hier zijn we onderweg gestopt voor fotos want het is hier zoooooo mooi! Deze dag was heel spannend, waarschijnlijk hebben jullie de fotos op facebook al gezien: we gingen paragliden! Heel raar om van een berg af te rennen, maar het was super gaaf! Onderweg is een heel leuk filmpje gemaakt, waarin je kunt zien hoe zenuwachtig ik was van tevoren maar hoe ik heb genoten. Ook mijn eigen stuurkunsten en de stunts (do you like rollercosters?) staan erop. Dus filmpjes volgen over een maand of 3.

Aan het eind van de dag hebben we genoten van de allerbeste burgers van de wereld.

De volgende dag reden we via Arrowtown, Wanaka (ja flink verkeerd gereden), Cromwell, en Alexandra weer terug naar Edendale. We zouden in Alexandra naar een festival gaan waar een paar collega's ook heen gingen en waarvan we dachten dat het het hele weekend was, maar we waren toch een dag te laat. Gaf niet heel veel, want we wilden ook wel naar huis, want vandaag moesten we weer werken.

Het werk is net zoals in Nederland, erg gezellig met onze collega's en het selecteren is hier ook niet anders. Het weer wisselt: vorige week hadden we nog 5 lagen kleding en handschoenen en een muts, vandaag konden we bijna in een t-shirt en moesten we flink smeren om niet te verbranden. Voor degenen die niet weten wat ik doe: Ik selecteer tulpen, dus ik zoek virussen in de tulpen. Die kun je herkennen aan een motiefje op het blad of op de bloem. Als we een virus vinden, spuiten we die dood. Dus we lopen dus de hele dag door het land, lekker buiten :)

We hebben het idee dat we hier al weken zijn, maar we zijn pas 1,5 week vertrokken. Maar we zien en doen zoveel dat het veel langer lijkt. De klok is gister een uur vooruit gegaan, dus het tijdsverschil is nu 11 uur, als de klok bij jullie terug gaat wordt het verschil 12 uur.

Deze week gaan we hard werken om maar eens wat te verdienen. Jullie horen weer van me wanneer ik weer een hoop leuks heb meegemaakt!


  • 29 September 2014 - 07:01

    Cees En Ria:

    Wat een mooi verhaal, je wordt een echte avonturierster. We kijken alweer uit naar de volgende week.

  • 29 September 2014 - 12:35

    An:

    hoi miek. net je verslag gelezen.wat gaaf he?fantastisch dat jullie goed weer hadden in milford sounds want dat gebeurd niet veel.wat is dat mooi he.het is ook zo n prachtig land.ik geniet met je mee hoor.even wat vd werkvloer hier.mw b van nr80 is gestorven mw,p van nr 19 ligt slecht.
    ok dat even ertussen door.
    ga lekker door en ik kyk al weer uit naar je volgende verslag. x an

  • 29 September 2014 - 15:49

    Klaas En Ans Slagter:

    Mooi reisverslag Mieke. Jullie genieten en dat is de bedoeling. We blijven je volgen.

  • 30 September 2014 - 18:38

    Ruud & Bren:

    Dus je hebt 700 foto's gemaakt en je zet er 1 bij je verhaal.. Beetje jammer Miek..

  • 02 Oktober 2014 - 11:56

    Mieke:

    Haha jaa Brenda. Zo houden we het spannend :p ff snel op de
    PC van de baas Maar er volgen er vast meer op fb!
    Genieten lukt heel goed hier :)tijd gaat snel..

  • 03 Oktober 2014 - 14:38

    Vera:

    Hoi hoi :-)

    Gaaf paragliden, had je mij niet ff mee kunnen vragen, staat ook nog op mijn to do list ;-) :-p
    Haha, toch ff wat meer regen dan bij ons in Nederland een goede reden om straks toch maar weer naar Nederland terug te keren :-p.

    Goed om te lezen dat het leuk is daar! Jullie maken veel bijzondere ervaringen mee, super leuk.

    Veel werkplezier en geniet van alle leuke dingen die jullie meemaken. Ik vind het leuk je verhalen te lezen :-)

    Doeg!!!

    Liefs Vera

  • 04 Oktober 2014 - 01:49

    Mieke :

    Vera als Jij hierheen komt Dan ga ik met liefde nog een keer paragliden hoor ;)

  • 06 Oktober 2014 - 19:07

    Vera :

    Cool! Wacht ik pak ff mn agenda erbij..........;-) Wanneer kan jij....... :-p

  • 07 Oktober 2014 - 07:59

    Mieke :

    Ehm volgende week zaterdag of zondag vera? ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mieke

Actief sinds 28 Juli 2014
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 4509

Voorgaande reizen:

18 September 2014 - 19 December 2014

Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: