Time flies.. - Reisverslag uit Edendale, Nieuw Zeeland van Mieke - WaarBenJij.nu Time flies.. - Reisverslag uit Edendale, Nieuw Zeeland van Mieke - WaarBenJij.nu

Time flies..

Door: Mieke

Blijf op de hoogte en volg Mieke

13 Oktober 2014 | Nieuw Zeeland, Edendale

Jeetje wat gaat de tijd snel! In mn vorige verslag ben ik geëindigd bij queenstown en Milford sounds. Na dit weekend zijn we weer hard aan de slag gegaan. We krijgen al een flink kleurtje want het was t/m donderdag super mooi weer. Vrijdag sloeg het weer om en t/m zondag heeft het heel veel gehageld. Daardoor was er veel schade in de tulpen. Dit is op een van de foto's wel te zien, alle Tulpen die in het looppad liggen zijn geknakt door de hagel.

Vrijdag hadden we door het slechte weer geen werk. Niet dat we anders smelten maar omdat door het water de rounsup door de grond verspreidt waardoor de andere tulpen ook dood gaan. We waren ook wel toe aan een dag niks dus we hebben ook niks gedaan. Wel in de avond naar de edendale pub geweest met de Nederlandse jongens van het andere tulpen bedrijf. Vervolgens naar een collega waar we in de woonkamer hebben staan dansen en zingen (nee er zijn geen filmpjes). Echt een super leuke avond! Tot slot natuurlijk een eitje bij de jongens thuis.

Op zaterdag zijn we naar het zwembad geweest want het was geen weer om te reizen. Zondag gingen we naar het southland museum in invercargill. Hier zagen we veel over de geschiedenis van het land en de maori's. (Oorspronkelijke bewoners van nieuw Zeeland).

Maandag wederom slecht weer dus geen werk. We gingen naar de stad om laarzen te kopen want nu zijn wandelschoenen echt niet meer genoeg. Verder hebben we de dag besteedt aan het plannen van de rest van de vakantie en bedacht wat we kunnen doen als we plotseling een dag vrij hebben. We willen onze tijd goed besteden :)

Dinsdag tm donderdag hebben we lekker gewerkt en op vrijdag was het werk op. Ik moet zeggen dat we het qua werk niet zo zwaar hebben. We zijn naar queenstown gereden om een huurauto te regelen. Lange rit maar het was het waard want het is er zoo mooi! Toen weer snel terug voor een verjaardag van de vriend van onze collega pip.

Op zaterdag zijn we naar tapanui gegaan waar we Stacey en Maarten gingen opzoeken. Ik had Maarten leren kennen op een kermisborrel in berkhout, op de avond dat ik deze reis kocht. Ze wonen hier niet zo ver vandaan dus het was leuk om ze op te zoeken. We hebben de boerderij gezien waar Stacey werkt (feels like home) en zijn rondgeleid in tapanui. Super gastvrij en het was een geslaagde dag :) we zijn meteen ook uitgenodigd voor de verjaardag van Maarten. Vrienden maken lukt hier goed! Groetjes aan de vrienden in nl!

Zondag namen pip en haar vriend mark ons mee naar de catlins, een natuurgebied aan de zuidkust. Zie ook foto's. Vroeger stonden hier veel bomen maar deze zijn ooit bedolven onder de as van een vulkaan. Nu bestaat het vooral uit rotsen van vulkanisch gesteente, met daarin de versteende bomen. Heel bijzonder! En het is ook nu nog erg mooi!

Deze werkweek duurt wederom niet lang. Vandaag hebben we gewerkt maar de tulpen groeien niet hard. Morgen en woensdag hebben we weer vrij dus we gaan naar dunedin. Donderdag gaan we wel weer werken als het goed is ;)

Verder gaat het hier wel prima. Vanaf komend weekend komt er iemand bij ons wonen dus dat zal wel weer wat nieuwe reuring geven. Groetjes aan iedereen en tot snel!

• 13 Oktober 2014 - 10:39

Mieke :

En de vergeten dingen: winetasting, BBQ, aardbeving, koe op de weg, hert op de weg, heel veel lachen om taalvoutjes, auto-accu leeg, maansverduistering in de regen.

• 13 Oktober 2014 - 10:39

Mieke :

• 14 Oktober 2014 - 11:16

An:

hoi miek. wat leuk weer wat te lezen van je.zo te lezen geniet je volop.wat is t er mooi he?
    genoten van je fotoos,of ik er zelf weer loop.wat gez al die hoolandse mensen daar,toch nog n beetje van thuistyd gaat zeker snel,nog ff dan ga je rond trekken om nog meer mooie gebieden te zien.
    ff nog wat werk byz.heden vd werkvloer hier haha.
    mw p overleden.avond nu met z n drieen.wy buffelen ook gewoon door haha.vrydag team uitje ook gezellig.kyk alweer naar je volgende verslag uit.gaaf!!!! x an

• 20 Oktober 2014 - 22:20

Marijke Of Jacob Jan Blom:

Hey, weer leuk om te lezen! Onthoudt alles goed, wij genieten na twee jaar namelijk nog steeds. gr Marijke & Jacob Jan